*दुसरे नसाब विषयेरो निष्कर्ष*
—————————————-
सारी गोरभाई भेनेऊन,
जय सेवालाल !
नसाब ग्रुप समाजेन भावरोच , ई आनंदेर वात छ .
नसाबेरो दुसरो विषय श्री पंडित राठोड , बदलापूर ये मांडेते. विषय हेतो –
*बंजारा समाज हा मूळचा बौद्ध धर्मीय आहे असे डॉ, प्रकास राठोड सर सांगत आहेत. खरंच आपण मूळचे बौद्धधर्मीय आहोत का?*
————————
ये विषयेपर चर्चा करणो व्यर्थ वेळ गमाणो छ असो कांई जणारो मत र . पण समाजेसारू हाई विषय घणो महतवेरो र करन ई विषय चर्चा सारू लेयेमा आयो . दुसर वात कतो ,समाजेरो इतिहास धूंडतुवणा , लकतुवणा लकेवाळेर जिम्मेदारी घण बडच . आज जे बी लकारोच ऊ सवारेरो इतिहास रच . करन इतिहास चुकीरो न लकायेन चाये .
चुकीरो इतिहास लकायेर प्रमुख दी कारण रे सकच . एक कतो – सखोल अभ्यासेरो अभाव आणि दुसरो कतो – लकेवाळेर विचारधारा. लकेवाळो जे रच ओर जे विचारधारा छ , ऊ विचारधारा लेताणी लकच. उ ओर विचारधारा समाजेपर थोपन मोकळो वेजावच .
असोच प्रकार सध्या घडरोच करन ये विषयेपर चर्चा घडान लावणो गरजेरो र.
ये विषयेपर चर्चा घडान लाणो महाकठीन काम र . सेरे समजदारीती चर्चा व्यवस्थित पार पडी . डॉ प्रकाश राठोड येनून विनंती करेर बाद भी ओ चर्चामा हिस्सो कोनी लिदे. तरीही चर्चामा हिस्सो लेएवाळ सारी जणा आपने विचार अच्छे ढंगेती मांडे .
*ये चर्चामा हिस्सो लेयेवाळे कांई जणा विचार मांडतूवळा के :*
———————————
1. *श्री गणेश जाधव* , *औरंगाबाद* :- गौतम बुद्धाच्या पूर्वीपासून बंजारा समाज अस्तित्वात होता, मग ते मुळचे बौद्ध धर्मीय कसे ?
2. *श्री दयाराम आडे , मुंबई* :- बौद्ध धर्मेवाळ बामणेन मानेनी. आपण बामनेर हातेती वाया लगावांचा , से हिंदू छा .
3. *श्री राजूसिंग आडे , पातुर,अकोला* :- धुर्तो ने संत सेवालाल के नाम पर बौद्ध के विचार थोप दिये है l
” *जाणजो छाणजो मानजो* ‘
बुद्ध ने कहा है – कोई बात यदी तुम्हारे मन को अच्छी लगती है तो उसे स्विकारे अन्यथा नहीं l
*तारे जीवनेम वजाळो तुच कर सकीची l*
अप्पो दीप भवः
*केनी भजो मत पुजो मत*
बुद्धमत ईश्वर में विश्वास नहीं करते है ।
वारे कलाकार ! संत सेवालाल के नाम पर भी बुद्ध विचार थोप दिये ! *शाब्बास !!* बंणजारोंने बौद्ध धर्म अपनाया तो कैसे ? किस विधि से और इसके प्रमाण क्या है ?
4. *श्री होमसिंग पवार, नागपूर* : – गोर वंश बौद्ध धर्मेर भी आंगेर छ . तपस्सू , भल्लिक ओ धर्मेर दीक्षा लिदे करन पूर्ण गोरुर धर्म ऊ बिल्कुल वे सकेनी .
5. *श्री विजयसिंग राठोड , अमरावती :-* भारत की सबसे सभ्य और प्राचीन संस्कृती सिंधु संस्कृती को माना गया है । इसी संस्कृतिसे जुड़ी गोरबंजारा संस्कृती है ।
6. *श्री देवेंद्र पवार, मुंबई* :- गोरबंजारा व बौद्ध धर्म येरो काहीही संबंध दिकाएनी . ई वात चांदा सूर्यासरीक स्पष्ट छ . आशी वातेपर धेन न देता समाजेर ज्वलंत प्रश्ने सामु धेन दो .
7. *श्री भरत भाऊ राठोड ,औरंगाबाद* :- आज गोरमाटीर धर्म परिवर्तन वेरोच , नविन पीढी हुंडियांग गलत मेसेज जारोच. आंगेर पीढी कांई करे ?
8. *प्रा.रविंद्र राठोड , नागपूर* :-आपण मानव आहोत . धर्म हे कर्तव्याचे दुसरे नाव आहे . मूळ बौद्ध ही एक प्रचारकांची जाहीरात आहे .
विनाकारण अशा मुद्दयांना हात घालणे व सतत वेगवेगळ्या मंचावरुन धर्माचा तुलनात्मक द्वेष वा आग्रह करणे . एकतर हा खोडसाळपणा आहे .नाहीतर धर्मपरिवर्तनाची जाहिरात . अशामुळे महत्वपूर्ण समस्यांचे मूळ मुद्दे बाजूला पडतात हे समजून घेणे गरजेचे आहे.
9. *डॉ रविंद्र राठोड, परभणी* :-
आज घडीला आम्हाला म्हणता येईल की धर्मपरिवर्तन झाले परंतु विचारपरिवर्तनाचे काय?
समीक्षा करावी लागेल की बाबासाहेबांनी केलेल्या धर्म परीवर्तनाचा आज 60 वर्षांत धर्म परिवर्तनाची उद्देश्यपूर्ती झाली काय? ह्या उद्देश्यपूर्ती साठी चे अनेलिसिस चे मापदंड काय आहेत?? हे मापदंड सुद्धा बाबासाहेबांनीच दिलेले आहेत ते म्हणजे
पहिले मापदंड आहे, आम्ही धर्मपरिवर्तनाचा उद्देश्य काय आहे ? तो आज़ घडीला असलेले बुद्धिस्ट बांधव पूर्ण करत आहोत काय? बुद्धिस्ट बांधवांना जरी आज पर्यंत धर्मपरीवर्तनाचा उद्देश्य माहिती नव्हता पण आज माहीत झाला तर त्या उद्देश्याप्रती काम करने सुरू केले आहे काय?
आज घडीला धर्मपरिवर्तन केले ते काय करत आहेत??
काय आम्ही गोर बांधव ह्या मापदंडाचा वापर हा समता, स्वतंत्रता बंधुता आणि न्याय ह्या मूल्यावर आधारीत गोरधर्माचा प्रचार प्रसार करण्यासाठी करू शकतो काय हे पण ठरवावे?
10. *श्री रमेश पवार*
विस्तार अधिकारी (शिक्षण)
टिटवाला ,ठाणे :- पेट भरेंन बाटी लागछ आचार पापड़ जिभेर चोचला पुरावछ ओसी पेट भरायनी आपने समाजेन बाटीर गरज छ आचार पापड़ेर कोनी.
समाजेर गरजा,समस्या ,प्रगतीर दिशा ये वातेपर चर्चा करो काई सोल्युशन ढूंढो.
11. *श्री किसु राठोड, मुंबई* :-आंग चालन आपण जसे जसे विचार धारार प्रवाहे मायी भळगे वसो वसो आपण करते करते आज यत आवगेछा भीया.
शेवटी आपणेण आपणेज झाडेर जडे पकडन चालणु लागीये,तो जगेरो कल्याण हेजाये.
12. *प्रा.रविराज तात्याराव चव्हाण ,औरंगाबाद* :- भाईयों , भारतीय इतिहासेमं बौद्ध धर्मेनं महत्त्वेर स्थान छ.बौद्ध धर्मेरो विकास इ.स.पू.6 ते इ.स.6,ये कालावधीमं हुयो छ.बौद्ध संस्कृतीरो मोठो योगदान मौर्य कला,गांधार व मथुरा कलामं आढळन आवछ.ये धर्मेर साहित्य स्वरूपेम योगदान छ. भाईयों , प्रश्नेर उत्तर मार मते संकिर्ण व प्राचीन छ.
13. *श्री पंडित राठोड , बदलापूर* :- मेरी ज्ञानी जनों से विनंती है की , अगर तपसू और काल्लीक शुद्र है । तो वह बड़े व्यापारी थे यह भी हमारे साहित्यिक लिख रहे है। यह क्या भेद है ? इसका मार्गदर्शन करे ।
अगर ये शुद्र है तो इन्हें बंजारा क्यों कहा जा रहा है ?
अगर.. ये बंजारा होंगे तो क्या इन दोनों के ज्ञान प्राप्ती से संपूर्ण बंजारा समाज बोद्ध धर्मी हो जाता है ?
14 . *श्री अरविंद जाधव, माहुर :-* आपन पूर्वज आपनो संबंध बौद्ध धर्मेती छ करन कनाईच कोनी के. वास्तविक हामारो आणि बौद्ध धर्मरो काईच संबंध छेनी. हामारो समाज बौद्ध पुर्वकाळेती आपण स्वतंत्र अस्तित्व टिकान छ, परंतु काही साहित्यिक हेतुपरस्पर हामार समाजेन बुद्धिभेद करन समाजेरो बौद्ध धर्मेती संबंध जोडन समाजेन भ्रमित कर रेच.
15. *श्री रंगनाथ चव्हाण, सोलापूर* :- Some Authors after Reading somewhere during there study Can not Say Cinfirmly that we Banjara are The Followers of Buddhist But Whatever the Good Things in the Philosophy we Have Already in our Community though we are not Buddhist.
16. *श्री अशोक पवार,नागपूर* :- हमारे समाज कि मुल धारा बौद्घधर्मी है? यह विज्ञापन आज चरम सीमा पर है । धर्म को लेकर समाज के अंदर बार बार सवाल किया जा रहा है, बंजारा समाज मुलत: बौद्धधर्मी है , और बौद्ध धर्म ही हमारा धर्म है। यह प्रचार सिमित तथ्यों पर किया जा रहा है।
डॉ प्रकाश राठोडने तो समाज के महापुरुषों के प्रति हमारे विवादित किताब लिखी है। वो कहते है नाईक साहब ने 1956 मे धम्म दिक्षा क्यों नहीं लिया और समाज को अंधेरे मे रखा यह उनका मानना है। यह लेखक खुद बौद्धविहार कमेटी के सक्रिय कार्यकर्ता हैं। बुद्ध विहार मे हमारा रास्ता तांडे के और बढने अलावा बुद्ध विहार के तरफ बढ रहा हैं।संत सेवालाल महाराज को बुद्ध विहार मे बिठा ने का प्रयास किया जा रहा है।
दि 25/12/2016 को नागपुर मे ओबीसी धर्मांतर का कार्यक्रम दिक्षा भूमि पर लिया गया। यही उपरोक्त साहित्यिक गण वहां मुख्य आतिथि थे । कुछ बंजारा समाज के लोगों को इन्होंने धर्मांतरण करवाया है।
तो क्या आजतक इन्होंने खुद बौद्ध धर्म स्वीकार कर लिया है। अगर नही तो पहले ये खुद स्वीकार करे । समाज को गृहीत समजकर गलत प्रचार ना करें।
17. *श्री भास्कर राठोड, ठाणे* :-
हमारा प्रमाण *पेना है* *पेनारो जमानो*, *पेनारो काळ* अगर हमारी सभ्यता ही *पेना* है तो हम खुदको बंजारा क्युं मानते है..क्योंकी हमे यह *बंजारा* नाम दुसरो ने दिया है ।
हमारा चर्चा का विषय जात पात पे ना होना चाहिये, क्योंकी हमे जात और धर्म की आवश्यकता नही है, हमे भारत देस मे रहने के लिए मुलभूत सुविधा की है, जिससे हम एक अच्छा जीवण जग सके..।
हम मुल बौद्ध नही है ।
*येर शिवाय* :- श्री चव्हाण,लातूर, श्री अनिल राठोड,पुसद, प्रा . डॉ . रमेश राठोड, मेळघाट, श्री सुरेश राठोड, श्री राठोड,चंद्रपूर, श्री महेश राठोड, श्रीमती जीजा राठोड,जळगाव, श्री राजु चव्हाण, चाळीसगांव, श्री मोहन नायक( भीमणीपूत्र),किनवट, डॉ पृथ्वीराज राठोड,औरंगाबाद, श्री संतोष चव्हाण,औरंगाबाद, प्रा राठोड,बुटिबोरी, श्री धोटु चव्हाण , प्राचार्य वसंत नायक, मनोरा, श्री रवि राठोड,पालघर, श्री भारत जाधव ,जामठी, श्री मनोहर चव्हाण, श्री विकास जाधव, जिंतुर, श्री रमेश राठोड,औरंगाबाद, श्री कबीरदास महाराज,पोहरदेवी, श्री नंदू पवार, प्रा डॉ विष्णु चव्हाण, श्री प्रकाश राठोड,ठाणे, श्री रामेश्वर राठोड,अकोला, श्री नाथराव चव्हाण,अंबाजोगाई ये सारी चर्चामा हिस्सो लिदे .
——————————-
*निष्कर्ष* ” ई .स. पूर्व काळेमा एक दी जणा बौद्ध धम्मेर/धर्मेर दीक्षा लिदे करन सारी बंजारा समाज बौद्ध धर्मीय वेते केणो चुकीरो छ. आणि जातक कथा ये बौद्धकालीन छेनी , ओ बौद्ध र लारेर जलमेरी वाते छ , जना बौद्ध हेतोच कोनी. जातक कथा परेन बंजारा बौद्ध छ केणो ई जगेसमोर आपणो अज्ञान प्रकट करेरो प्रकार छ. आज कैक लोक ख्रिश्चन छ. येरो अर्थ सारी गोरबंजारा समाज ख्रिश्चन छ करन जसो केतो आयेनी . असोच प्रकार पेना घडो वियेतो सारी गोरबंजारा बौद्ध हेते करन तर्क लगाणु वेंडोपणो छ असो वाटच. जातक कथा खरी, तो हिंदु धर्मग्रंथ खोटे कुं ?
” बंजारा कनाईच बौद्ध हेते कोनी छ. ‘ येरो एकच पुराओ कतो- *हमार से धर्मेती भिन्न संस्कृती .’*
आज तारखेन आपण स्वतंत्र देशेर स्वतंत्र नागरिक छा. जेन जे धर्मेर विचार लेयर छ ऊ ले सकच . जे धर्मेमा जायेर वियोतो जा सकच .पण सारी समाजेन दुसरे धर्मेमा कोई डोरन लेजाते व्हेणो तो असे दलालेवून केवळ विरोधच कोनी करेरो तो उनुन समाजेभारं काढेन चाये . ऊ आपणो बाप जरी वियेतो काकरा नाई समाजेर भारं फेकेन चाये .
समाजेन भ्रमित करेवाळे लोकुसामु आज दुर्लक्ष किदे तो सवारं गोरुरो अस्तित्व र कोनी. समाजेमांईर कांई दलाल धर्मांतर घडान लारेच. ई समाजेसारू घण घातक वात छ. अशी घटना सामु समाजेन आंकी वगाडन देखेन चाये . गंभीर चिंतन करेन चाये असो वाटच .
जयसेवालाल !
*नसाब ग्रुपप्रमुख*
*फुलसिंग जाधव, औरंगाबाद*
Whatsapp No 9595765235
प्रमुख प्रतिनिधि – गजानन डी. राठोड
बंजारा न्यूज ऑनलाइन पोर्टल
वेबसाइट – www.banjaraone.com
9619401377